Η έκθεση ζωγραφικής και γελοιογραφίας "Ερωτισμός στην Τέχνη" έλαβε τέλος


17 Φεβρουαρίου σήμερα και η ομαδική έκθεση ζωγραφικής και γελοιογραφίας με θέμα: "Ερωτισμός στην Τέχνη" στην οποία συμμετείχα, τελειώνει απόψε! Όσοι όμως δεν καταφέρατε να έρθετε στην έκθεση θα σας παρουσιάσω παρακάτω τα έργα μου και την άποψη της κριτικού τέχνης για την δουλειά που παρουσίασα σε αυτή την έκθεση.

Έκθεση ζωγραφικής γελοιογραφίας IaTriDis
"Γυναίκα" ακρυλικό και μαρκαδόρος σε χαρτόνι,διαστάσεις 29,5X21cm



Έκθεση ζωγραφικής γελοιογραφίας IaTriDis
"Ο εραστής της Λαίδης Τσάτερλι" ακρυλικό, μαρκαδόρος και βερνίκι σε χαρτόνι, διαστάσεις25X35cm



Έκθεση ζωγραφικής γελοιογραφίας IaTriDis  
"Μοναξιά" ξυλομπογιά και μαρκαδόρος σε χαρτί, διαστάσεις 29,5X21cm


Έκθεση ζωγραφικής γελοιογραφίας IaTriDis
"Β-29" Ξυλομπογιά και μαρκαδόρος σε χαρτί,διαστάσεις 29,5X21cm


Έκθεση ζωγραφικής γελοιογραφίας IaTriDis
"Ζέστη στο παζάρι" ακρυλικό και μαρκαδόρος σε χαρτόνι, διαστάσεις 28,5X21cm


Έκθεση ζωγραφικής γελοιογραφίας IaTriDis
"Νύχτα" ακρυλικό, μαρκαδόρος και βερνίκι σε καμβά, διαστάσεις 50X70cm


Έκθεση ζωγραφικής γελοιογραφίας IaTriDis
"Τσιγάρο μετά" πενάκι σε χαρτί, διαστάσεις 19X11,5cm


Έκθεση ζωγραφικής γελοιογραφίας IaTriDis
"Στο κρεβάτι" πενάκι σε χαρτί, διαστάσεις 19X11,5cm



Στα έργα του Πάνου Ιατρίδη, ο ερωτισμός και η σεξουαλικότητα απεικονίζονται άμεσα και γλαφυρά σε πίνακες με ζωηρά χρώματα και έντονη αφηγηματικότητα, στοιχείο που προκύπτει και από τη θητεία του καλλιτέχνη στη γελοιογραφία. Επίσης με τη γελοιογραφία σχετίζεται το σαφές μήνυμα κάποιων έργων και ο σκωπτικός ως και έντονα καυστικός τους χαρακτήρας. Έτσι, στο έργο Γυναίκα σατιρίζεται ο σύγχρονος τρόπος ζωής όπου ο έρωτας έχει μια θέση διαδικαστική, στα έργα Ο εραστής της λαίδης Τσάτερλι και Μοναξιά γίνεται ένα πικρό σχόλιο πάνω στη μοιχεία και τα υποκατάστατα της ερωτικής διέγερσης αντίστοιχα και στο έργο Β-29 -το Boeing Β-29 χρησιμοποιήθηκε σε στρατιωτικές επιχειρήσεις και είναι αυτό που έριξε τις ατομικές βόμβες στο Ναγκασάκι και τη Χιροσίμα- σαρκάζεται η μεταστροφή του αμερικανικού αντιπολεμικού συνθήματος της δεκαετίας του ’60 make love not war στους σημερινούς αεροπορικούς βομβαρδισμούς με θύματα αμάχους.  Ωστόσο, η διεισδυτική κοινωνική ματιά, πέρα από το συμπτωματικό και το επικαιρικό και οι εξαιρετικά επιμελημένες συνθέσεις καθιστούν τα έργα αυτά έργα ζωγραφικής και όχι γελοιογραφίας -χωρίς καμιά διάθεση απαξίωσης για τη γελοιογραφία. Από την άλλη, στα έργα Ζέστη στο παζάρι, Νύχτα, όπως και στα δύο σχέδια με πενάκι Τσιγάρο μετά και Στο κρεβάτι, ο έρωτας παύει να είναι το όχημα για τη δημιουργία κοινωνικών ή πολιτικών σχολίων και παίρνει τον χαρακτήρα της ερωτικής επιθυμίας, που θρέφει τις αισθήσεις του ανθρώπινου σώματος, τόσο όταν γίνεται υποκείμενο όσο και όταν γίνεται αντικείμενο αυτής -ένα αντικείμενο όμως με πλήρη συναίσθηση της αντικειμενικότητάς του, χωρίς η αντικειμενικότητα αυτή να αντικρούει, κάθε άλλο μάλιστα, την υποκειμενικότητα που το ίδιο κορμί βιώνει.

Μαρία-Μόσχα Καρατζόγλου

2 σχόλια:

Από το Blogger.